Vertrek & Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Youri Tabeling - WaarBenJij.nu Vertrek & Aankomst Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Youri Tabeling - WaarBenJij.nu

Vertrek & Aankomst Bangkok

Door: Youri Tabeling

Blijf op de hoogte en volg Youri

01 Februari 2015 | Thailand, Bangkok

Hierbij mijn eerste, en hopelijk voor jullie, niet mijn laatste reisverslag van Thailand & Bali. Vrijdag vroeg opgestaan om samen met Wouter, Kirsten en Natascha alvast online in te checken en de stoelen voor de eerste vlucht van Amsterdam naar Parijs te reserveren. Na wat gezeik te hebben gehad met de niet volledige boardingpass die verzonden was naar m'n mail, was het tijd om de laatste spulletjes te halen en in te pakken voor de reis.

In de middag naar Schagen geweest om wat DEET muggenspray te halen en m'n GoPro te verzekeren. Na dat gedaan te hebben nog even languit gelegen en was het wachten op de visite die zou komen voor een "laatste" drankje voor ik weg ging. Moeders de hele dag bezig geweest met lekker Indonesische hapjes te maken en tante Ellie die ervoor zorgde dat er twee heerlijke taarten op tafel kwamen. Bij deze wil ik iedereen nogmaals bedanken voor hun aanwezigheid en cadeau's van vrijdag avond! En natuurlijk de mensen die de moeite namen om een berichtje achter te laten.

Echter begon nadat de meeste visite vertrokken was, het feest pas echt. Samen met vaders gingen wij om half 1 snacht's met twee auto's richting Schagen om daar een heel aantal vrienden op te halen van het station. De jongens namen de moeite om naar mij toe te komen (met een lekkere slok op natuurlijk) en s'ochtends vroeg mee te gaan naar Schiphol om mij uit te zwaaien.

Vervolgens de hele nacht natuurlijk niet geslapen maar gezellig met wat boys nog gelachen en een paar borreltjes gedronken. Uiteindelijk pakten we om half 5 de auto om naar Schiphol te gaan. Daar uiteindelijk, na een wat bizarre rit, om kwart voor 6 s'ochtends aangekomen. Daar sprak ik af met Wouter, Kirsten en Natascha waarmee ik samen naar Thailand & Bali ging. We hadden natuurlijk alle vluchten ook samen geboekt zodat we niet allemaal alleen hoefde te reizen.

Na een moeilijk afscheid van de jongens en natuurlijk m'n ouders en zusje was het dan zover om te vertrekken. Echter was ik niet zomaar weg maar maakte de boys van de gelegenheid gebruik om de hele terminal bij elkaar te schreeuwen en wist terminal 1 na 5 minuten wel wie Youri was!

De reis naar Thailand zag er als volgt uit: Twee vluchten waarvan de eerste naar Parijs, waar na aankomst nog 5,5 uur gewacht moest worden op de aansluiting voor de tweede vlucht naar Bangkok. Eerste vlucht was natuurlijk een eitje en was opstijgen en dalen. De vluchthaven in Parijs waar we 5,5 uur moesten wachten, was ook nog eens waardeloos! Nergens kon je normaal even wat eten en de gemiddelde leeftijd lag rond de 60 jaar. De lange vlucht van 10 uur naar Bangkok ging uiteindelijk prima maar ook daar niet geslapen. Om 07:00 lokale tijd zondag in Bangkok (01:00 lokale tijd in Nederland) kwamen we aan in Bangkok. Na een snelle doorstroom werden we opgevangen door twee Thaise poppetjes en konden we nog een uurtje door het verkeer van Bangkok heen banjeren. WAT EEN CHAOS IS DAT!! 5 baans waarvan de midden strook het langzaamst rijdt en de rest gedachteloos inhaalt! Maar dat uiteindelijk ook overleefd en vandaag om 09:00 (03:00 NL) aangekomen bij de accommodatie waar wij de komende 2,5 maand gaan verblijven.

Tijd voor slapen was er natuurlijk niet want er was al snel een activiteit gepland waar we net van terug zijn. We werden met 4 busjes weg gebracht naar een mega groot warenhuis in Bangkok waar je de komende jaren nog kunt besteden om alle paden afgelopen te hebben. Daar uiteindelijk wat dingen gekocht voor in onze kamer (extra handdoeken, matje voor in de badkamer, toiletpapier, onzin en nog meer onzin het is echter rete goedkoop hier). Net weer terug en toch maar besloten om snel even een update te geven voor jullie!

Nu maar even wat slaap pakken, wat we sinds vrijdag 11:00 niet echt gehad hebben! Maar het is ontzettend mooi hier en kijk uit naar de eerste schooldag morgen. Zal wat foto's uploaden zodat jullie een beetje de indruk krijgen wat er de afgelopen 3 dagen allemaal gebeurd is! Groetjess.... BAHT

• 01 Februari 2015 - 11:30

Tante Elly Baanstra-Wezelman:

Stoere Youri!! Geweldig zeg, zo'n eerste verslag van jouw studieavontuur!
    Ik verheug me werkelijk op de vele verhalen en foto's!
    Zo reis ik met jou mee en geniet van alles wat men daar te bieden heeft.
    Ik heb ontzettend genoten tijdens jouw afscheidsavond en blijf jou volgen.
    Vooral succes bij de studies, ben trots op jou!!

Te gekke groeten uit ons mooie Callantsoog......Elly.

• 01 Februari 2015 - 11:36

Mama:

Hey mop wat een mooi eerste verhaal. We zijn blij dat je goed aangekomen bent en kunnen nu zelf ook rustig slapen.......Ook wij zijn er nieuwsgierig naar al je mooie reisverhalen dan zijn we er toch een beetje bij. Nou tot snel. We zijn ontzettend trots op je.

Liefs pap, mam en Lisanne

• 01 Februari 2015 - 11:48

Daan:

Hey Youri,
    Want een avontuur, veel succes met je studie, maar ga ook vooral genieten van je tijd daar.
    Heel veel plezier.

Groetjes,
    Daan

• 01 Februari 2015 - 12:10

Dickie Wilberink:

Hoy Youri,
    Wat leuk, dat ik je reis kan volgen. Veel plezier en geniet er van! Het doet me weer terug denken aan mijn dochter Nadja, die vorige jaar ook een reis heeft gemaakt door Australië en Thailand. Groetjes van juf Dickie.

• 01 Februari 2015 - 12:32

Caroline Kokkelkoren:

Hey Youri,
    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Leuk om je zo te volgen. Heel veel succes en plezier! Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken en ervaren. Liefs uit callantsoog car

• 01 Februari 2015 - 14:38

Angelique Randag:

Hallo Youri,
    selamat datang,
    Gelukkig goed aangekomen. Geniet van je tijd daar, pas je aan aan het leven daar (plan-plan). Wie weet zie ik op je foto's bekende plekjes terug.
    Vooral veel genieten!
    Gr. Angelique & Frank Randag

• 01 Februari 2015 - 15:17

Hellen Sterkenburg:

Hey Youri een mooie tijd gewenst en veel plezier

• 01 Februari 2015 - 15:40

Joke Daalder:

Hallo Youri wat keuk om je reis en studie verslag te volgen.
    Geniet er maar van. Onze kinderen zijn ook in Bangkok geweest en vonden het een gekkenhuis.Maar wel indrukwekkend. Groetjes Joke Daalder. We zullen je missen op het terras bij de Foyer

• 01 Februari 2015 - 18:54

Tini Schaap Kossen:

heb genoten van je verslag . Sluit me voor verder commentaar aan bij bovenstaande reacties.

• 01 Februari 2015 - 19:12

Esther Semplonius:

Hoi daar, wat een leuk verslag, heel veel plezier daar

• 02 Februari 2015 - 12:48

Angelique Vlieger:

Heel tof om te lezen en waarschijnlijk nog veel toffer om mee te maken dus geniet er vooral van.
    Heel veel plezier

• 03 Februari 2015 - 23:27

Opa En Oma Weidema:

Lieve Youri, vanavond heeft je moeder jou verslag laten lezen en alle foto's laten zien. Prachtig!
    Ook van de Facebook pagina van je school.
    Wat hebben we hier van genoten en wat kijken we al weer uit naar je volgende verslag.
    Leuk om je zo toch een beetje bij ons te hebben. Ook wij zullen je blijven volgen de tijd dat je zo ver weg bent. Opa wil nu toch eigenlijk ook wel een smartphone of tablet om z'n (kleine) jongen in de gaten te houden. We wensen je heel veel succes op school en geniet er ook van.
    We zijn verschrikkelijk trots op je!
    Dikke knuffel en zoen van opa en oma

• 06 Februari 2015 - 13:15

Chris En Ans Clasquin:

Hoi youri,tof dat je op Bali zit
    En een mooi reisverslag dat alleen al is natuurlijk al een hele ervaring
    Het eiland is grotendeels gebaseerd op toerisme

Heel veel plezier geniet er van en succes met je studie.
    Hgr Chris ans

• 07 Februari 2015 - 00:23

Chris En Ans Clasquin:

Hoi Youri
    Ik ging te ver in je reis mee,natuurlijk Bangkok en nog geen Bali
    Heel fijn weekend en succes met je nieuwe schooldag.
    Gr Chris ans